משחק רב שימושי

כמו שכבר ניתן היה להבין, אני אוהבת לשלב משחקים בלמידה החל ממשחקי קופסה דרך משחקי מחשב ועד משחקים מעולם התאטרון.
למעשה, אני חושבת שמי שמכוון ללמידה משמעותית, חייב לשלב משחקים בתהליך הלמידה.
בתחום משחקי הקופסה, אני אוהבת לצור משחקי מסלול רב שימושיים.
הכוונה היא משחקי מסלול שניתן להשתמש בהם לכל נושא שנבחר.
לדוגמה, לקחתי את המשחק המוכר "סולמות ונחשים, "הוספתי בין המשבצות מדבקות סמיילי וכל פעם שהילד דורך עליהן הוא צריך להרים כרטיס שאלה מהקופה ולענות עליה.





כל פעם אני משנה את הנושא של השאלות או הרמה שלהן וכך בעצם נוצר לי משחק חדש.
למשל עכשיו המשחק משמש בכיתה לחזרה על החומר הנלמד בחשבון ובכל כרטיסיה ישנו תרגיל שעליהם לפתור. (אני מבקשת מכולם לפתור, אך רק הילד שחיילו הגיע לסמיילי צריך לענות).
זוהי דרך נחמדה לגוון את הלמידה ואין ספק שמהנה.


ניתן למצוא לוחות מוכנים באינטרנט ואף לקחת משחק ישן שכבר אינו בשימוש כמו הדוגמה הבאה:



בלוח זה, בכל סיבוב מרימים קלף שאלה, כאשר כל צבע מכיל שאלות בנושא אחר.
למשל בחשבון, ניתן שכל צבע ייצג סוג אחר של תרגילים לדוגמה: כחול-תרגילי חיסור,אדום -תרגילי חיבור, ורוד -תרגילי שרשרת וכן הלאה...
אם ארצה ללמד על חג מסוים, בכיתות הגבוהות יותר, אפשרי שצבע אחד יהיה שאלות על מנהגים ומצוות בחג, צבע שני יהיה שאלות על שמות החג, צבע אחר יהיה שאלות הקשורות לביטויים ופתגמים הקשורים לחג וכו'...
בלשון אפשרי שאלות על אותיות שורש, שמות עצם, שמות תואר, פעלים וכו...
בקיצור משחק רב שימושי ופשוט להכנה.

לא לשכוח להוסיף דף הוראות ומומלץ גם דף תשובות לעבודה עצמאית יותר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"אוצרות הסיפור שלי" - מטלת קריאה לחופשת הפסח