רשומות

מציג פוסטים מתאריך מרץ 12, 2017

שילוב תנועה בשיעור

תמונה
בעבר כתבתי על פינת התנועה בכיתה שנולדה מתוך תובנה שהילדים כמעט ואינם זזים בשיעור.
הילדים יכולים לשבת שני שיעורים רצופים, משמע שעה וחצי (!) מבלי לזוז.   הדבר אינו תורם לריכוז שלהם ולמוטיבציה שלהם ללמידה ובטח שאינו בריא לגב. 
מתוך רצון לשילוב תנועה בשיעור נולד הרעיון הבא: כהקדמה ללימוד השיר "כובע קסמים" של לאה גולדברג, הילדים התבקשו להפליג בדימיונם: מה הם היו עושים לו היה להם כובע קסמים כל יכול? מה היו מבקשים ממנו? את הרצונות הם כתבו וציירו בתוך שבלונה של כובע ואת התוצרים תלינו על קירות וחלונות הכיתה. התחלקנו לשתי קבוצות - קבוצת מציגים וקבוצת מתבוננים. הכיתה הפכה למוזיאון (שלא מבייש את הלובר) קבוצת המציגים עמדה ליד התוצרים כדי שיוכלו להסביר ולענות על שאלות וקבוצת המתבוננים הסתובבה בין התוצרים. לאחר כ- 10 דק' התחלפנו ומי שהציג הופך למתבונן ומי שהתבונן מציג.
מספר תמונות להתרשמות:



------------------------------------------------------------------------------------
יש לכם רעיונות נוספים לשילוב תנועה בשיעור? שתפו בתגובות.
ניתן למצוא אותי גם בפייסבוק  Naama Meiri Makov