רשומות

מציג פוסטים מתאריך דצמבר 4, 2016

"קילפתי תפוז. מצאתי בפנים... "

תמונה
לפני שאני מלמדת יצירה ספרותית בכיתה, חשוב לי לתת לילדים לחוות את נושא היצירה דרך עולמם - דרך שיתוף חוויה אישית / שאלת חשיבה הקשורה לנושא היצירה. דוגמה לכך היא שירי חג כמו: "לכבוד החנוכה, שמזמן את השאלה: מהו המנהג האהוב עליך בחג החנוכה? או הסיפור "כפתור שאבד"  מסדרת הספרים "צפרדי וקרפד" שמזמן דיון על חפץ אישי יקר שאבד. מה שחשוב לי זה שהילדים יתחברו ליצירה מהמקום האישי שלהם וכך הלמידה של היצירה תהיה משמעותית יותר עבורם. "קילפתי תפוז"  / נורית זרחי, הוא אחד השירים שאני הכי אוהבת ללמד בחורף. הוא פותח לי את שבוע פירות הדר  , מלא הומור ומזמן חשיבה יצירתית. הדרך שלי לחבר את הילדים לשיר היא על ידי הפעלת הדמיון והיצירתיות. אני שואלת: "לו היה לנו תפוז דמיוני,  מה היינו שמחים לגלות בתוכו?" הרי התשובה: "ילד ישן" היא תשובה שלנו, המבוגרים, תשובה מקובעת עקב היכרותנו המוקדמת עם השיר. הילדים, שלא מכירים את מילות השיר ואת קו המחשבה של זרחי,  חושבים על דברים לגמרי אחרים: מטבעות זהב, תכשיטים, נחש ארסי,מכונית משוכללת, נסיכה ... לאחר שהילדי