שילוב תנועה בשיעור

בעבר כתבתי על פינת התנועה בכיתה שנולדה מתוך תובנה שהילדים כמעט ואינם זזים בשיעור.
הילדים יכולים לשבת שני שיעורים רצופים, משמע שעה וחצי (!) מבלי לזוז.  
הדבר אינו תורם לריכוז שלהם ולמוטיבציה שלהם ללמידה ובטח שאינו בריא לגב. 

מתוך רצון לשילוב תנועה בשיעור נולד הרעיון הבא:
כהקדמה ללימוד השיר "כובע קסמים" של לאה גולדברג, הילדים התבקשו להפליג בדימיונם: מה הם היו עושים לו היה להם כובע קסמים כל יכול? מה היו מבקשים ממנו?
את הרצונות הם כתבו וציירו בתוך שבלונה של כובע ואת התוצרים תלינו על קירות וחלונות הכיתה.
התחלקנו לשתי קבוצות - קבוצת מציגים וקבוצת מתבוננים.
הכיתה הפכה למוזיאון (שלא מבייש את הלובר) קבוצת המציגים עמדה ליד התוצרים כדי שיוכלו להסביר ולענות על שאלות וקבוצת המתבוננים הסתובבה בין התוצרים. לאחר כ- 10 דק' התחלפנו ומי שהציג הופך למתבונן ומי שהתבונן מציג.

מספר תמונות להתרשמות:




------------------------------------------------------------------------------------
יש לכם רעיונות נוספים לשילוב תנועה בשיעור? שתפו בתגובות.
ניתן למצוא אותי גם בפייסבוק  Naama Meiri Makov

תגובות

Unknown אמר/ה…
רעיון לשילוב תנועה בשיעור:
לבקש מהתלמידים להביא: משהו כבד, משהו אדום, משהו צבעוני, משהו מסריח וכן הלאה....גם מעורר מחשבה גם מסקרן וגם מזיז אותם.
וכמובן שניתן לבקש דברים שמתאימים לנושא הנלמד כמו למשל "הבא משהו פרוותי" כשמלמדים על חיות פרוותיות או "הבא משהו טעים" כשמלמדים על מאכל מסויים
וכן הלאה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"אוצרות הסיפור שלי" - מטלת קריאה לחופשת הפסח