"המורה, סיימתי את המשימה!"

לאחרונה נתקלתי רבות בשאלה שמטרידה לא מעט מורים: "מה לעשות עם תלמידים שסיימו את המשימות?"
ריכזתי לכם מספר רעיונות לפינות שפעלו בכיתתי בהצלחה רבה, לשימושכם!

1. "איך לצייר..." - כרטיסיות המלמדות לצייר בשלבים: בעלי חיים, דמויות ועוד... זו אחת הפינות האהובות על הילדים.
אחת לתקופה עידכנתי את הפינה כדי לשמור על עניין ולקשר אותה לנושאים הנלמדים בכיתה:חגים, עונות ונושאים מתחלפים.
הפינה מאוד שימושית הן בשיעורי עברית. הילדים אוהבים לאייר בעזרתה סיפורים שכתבו.
ניתן למצוא דפי "איך לצייר" ברחבי האינטרנט. מדפיסים, מניילנים ומניחים בתוך משולש קטלוגי.






2.פלסטלינה - עיסוק בפלסטלינה מאוד מרגיע. הילדים יכולים לכתוב מילים חדשות או ליצור כאוות נפשם.




* הוספתי לפינה ספרים של רוני אורן המלמדים ליצור דמויות, מה שהפך אותה לאטרקטיבית יותר.

לא שכחנו להשאיר מקום להצגת התוצרים המקסימים של הילדים.

דוגמה לתערוכה בעקבות שבוע מפלצות.


3.פינת תנועה - על פינת התנועה בכיתה וחשיבותה הרבה, כתבתי בפוסט קודם. ממליצה בחום!

4.קלסר "סיימתי משימה" - בקלסר זה אני מצרפת דפי עבודה חוויתיים כמו: תפזורות, מבוכים, דפי צביעה, מנדלות, מצא את ההבדלים, חשיבה יצירתית...  הילדים יכולים לגשת אליו באופן עצמאי ולבחור דף שמתאים להם.

5. פינת שמע - פינה שבה מוצב רדיו דיסק עם דיסקים שבהם מוקלטים סיפורים. הילדים יכולים להקשיב לסיפור תוך כדי קריאה בספר.






6. משחקים -דאגתי להביא לכיתה משחקים שניתן לשחק בהם גם לבד במקום הישיבה.

















   את משחק המילים ניתן להוריד כאן.





* כמובן שאם אופי השיעור מאפשר, עדיף לשחק עם חברים.

יצירה - יצירות קטנות, שאינן מצריכות תיווך, מחומרים זמינים למשל:


 יצירת עץ בשלכת עם צלחת בה מעט גואש ומקלוני אוזניים.



חשיבה יצירתית - מה אפשר לצייר כאן? כל ילד ןהדמיון שלו. 

קריאת ספר - בכל כיתה דאגתי לפינת קריאה מזמינה הכוללת ספרים רבים, שטיח וכריות לחווית קריאה נעימה. 
ניתן היה לחלוץ נעליים, לשכב ו"לצלול" לתוך הספר.
בפינה הצבתי סלסלה עם בובות כפפה ובובות אצבע כדי שהילדים יוכלו להמחיז את הסיפורים.



שני דגשים חשובים:


#  ישנם ילדים שקצב העבודה שלהם איטי וכמעט אף פעם הם אינם מגיעים לפינות הללו שיש להן ערך גם מעבר "להעביר את הזמן" עד שכולם מסיימים, מה שיוצר תסכול רב. לכן, חשוב לאפשר לאותם ילדים להגיע לפינות הללו גם אם הם לא סיימו את כל המשימה. ל

# כל פינה שאנו פותחים בכיתה מחייבת אותנו להסבר על כללי ההתנהגות בפינה. יש להקצות לכך זמן מהשיעור ולא "על הדרך". הסבר רציני ומפורט של מה מותר ואסור בפינה וכן, אף דוגמה כיצד פועלים בה, מאפשר במשך השנה פעילות נכונה ושקטה בפינה.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
יש לכם רעיון לפינה נוספת? אשמח לשמוע!
ניתן למצוא אותי גם בפייסבוק Naama Meiri Makov

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"זה רק אני והגלשן שלי" פעילות כתיבה ליום שרבי