"שנה באה שנה הלכה..." ראש השנה בכיתה א'


אז מה היה לנו?

קיר היכרות שיצרנו במפגש המקדים לפני פתיחת השנה ובו כל אחד קיבל משושה, הדביק את התמונה שלו וכתב את שמו. יחד יצרנו כוורת משותפת.



שולחן חג לאווירה חגיגית (כל פעם הוכנסו פירות אחרים לסלסלה: רימונים, תפוחים,תמרים...) על השולחן הוצבה תיבת דואר אדומה. קישרנו את התיבה לחג וכשהצצנו בפנים, גילינו הפתעה! בתיבה חיכו לנו אגרות שנה טובה מההורים!
(ערב קודם לכן נערכה אסיפת הורים שאיפשרה לי לאסוף מכולם איגרות.)


למדנו על הרימון: תיארנו אותו, הבנו מדוע הוא פרי מיוחד? מדוע משייכים אותו לראש השנה?
באילו חגים נוספים הוא מופיע?
פרטנו את גרגרי הרימון (והתלכלכנו!)



ויצרנו מהגרגרים שיכר רימונים
הוראות הכנה: אחרי שפורטים את הגרגרים מכניסים אותם למיכל גדול בשכבות: סוכר, גרגרי רימון וכן הלאה. חשוב להתחיל ולסיים עם הסוכר. סוגרים עם גזה כדי שיכנס ויצא אוויר. לאחר יומיים כבר ניתן לסנן ולשתות.

לסיום, שתינו את השיכר לחיים בארוחת חג חגיגית הכוללת דובשניות ותפוח טבול בדבש.


סיפרתי לילדים את האגדה "שלמה המלך והדבורה" והאזנו ליצירה הקלאסית של ניקולאי רימסקי קורסקוב: "מעוף הדבורה" נסינו להבין מדוע קורסקוב בחר לקרוא ליצירה הזו דווקא "מעוף הדבורה?" ואילו יצירות קלאסיות ומלחינים נוספים אנו מכירים?
הילדים יצרו בעזרת גופם את הגינה המרשימה של שלמה המלך ובנוסף, יצרו בובת דבורה על מקל שעזרה להם להציג יחד איתי את הסיפור.

לסיום, כתבנו אגרות שנה טובה להורים (נעזרנו בכרטיסיות ברכה שמצאתי בקבוצה: "מורות משקיעות")



שנה של עשייה, יצירה, סיפורים, שירים, הצגות, בובות, ציורים, כתיבה...
שנה טובה ומתוקה!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אותיות דגושות ורפות

משחקים ללימוד הקריאה

"אוצרות הסיפור שלי" - מטלת קריאה לחופשת הפסח