יום שבת, 26 באפריל 2014

פינת תנועה בכתה

בכיתות הנמוכות בעיקר, קיימות פינות בכיתה.
שמתי לב, שהפינות הפופולאריות יותר בקרב המורות הן: חשבון, שפה יצירה ומשחקי קופסה.
מטרת הפינות הללו (לרוב הן יותר כמו קלסר / אוגדן ) לתת מענה לילדים שסיימו את המשימות שניתנו בשיעור. גם לי בכיתה קיימות פינות העשרה ואתגר, אך הבעיתיות בפינות אלו, הן שבכולן התלמידים ממשיכים לעבוד בישיבה: בפינת חשבון - התלמיד לוקח דף עבודה ועובד בישיבה, בפינת יצירה הוא יוצר בישיבה, בפינת משחקי הקופסה הוא משחק בישיבה. זאת אומרת, אין מענה לתלמידים תנועתיים שצריכים זמן להוציא קצת מרץ ולזוז. (מה גם שמחקרים כבר הוכיחו שהישיבה הממושכת הזו, גורמת לתלמידים כאבי גב. אתם קולטים?! כאבי גב לילדים בני 9! )
ישבתי (או יותר נכון עמדתי) וחשבתי מה אעשה ולפתע הגיע הרעיון!והקמתי בכיתה פינה חדשה:

פינת תנועה





עבודה בפינת התנועה:
לפינת התנועה ניתן להגיע בזמן העבודה העצמאית (זמן של תרגול החומר או סיום משימה), לבד. זאת אומרת שכל פעם פועל בפינה ילד אחד.
הילד שולף מקל עם משימה ומבצע אותה.
בכל כרטיסיה תרגיל אחר (הכולל הסבר מילולי ותמונה להמחשה), המפעיל את התלמיד כ-3 דק'.
פינת התנועה כוללת: אביזרים הדרושים לחלק מן התרגילים כמו: שק חול, חבל קפיצה, גומיה וכו'...,
שטיחון לביצוע התרגילים, שעון חול למדידת זמן ודף שמי עם מדבקות לסימון התלמידים שפעלו בפינה -
כל תלמיד שביקר בפינה מדביק מדבקה על יד שמו.
הדבר מאפשר לי מעקב על התלמידים, מי פועל בפינה יותר ומי פחות?! וכיצד זה משפיע על תפקודו בשיעור?!

ניתן להוריד את הכרטיסיות כאן, לניילן ולהדביק על מקל ארטיק.
ו... להזיז ת'טוסיק!







אין תגובות: